Våran stora Nisse hemma igen !

Idag har det vart en lång dag... sov på sin höjd en timme inatt... men jag tror inte ens det var det...

Klockan ringde kvart över fem då var det bara till att masa sig upp... skulle möta upp pappa i Uddevalla och lämna släpkärran som Tobias hade lånat med sig hem då han dagen innan hämtade ett par fönster till garaget... Har aldrig tidigare haft sådan huvudvärk som jag hade vid det laget... det sprängde i hela huvudet och gjorde bara allmänt ont... ögonen dom gick i så många kors som var möjligt utan att ramla ihop helt... men det var bara till att sätta sig i bilen och åka ner... pratade ett par ord med pappa innan jag sen återvände hemåt...

Kom lagom hem till att alla barnen skulle vakna... *typiskt* Det enda jag ville just då var ju att krypa ner i sängen och få sova... men man kan ju inte få allt..

Tobias ville först inte gå ur sängen för huvud taget idag... men efter lite tjat fick jag tvingat upp han och då ville han att vi skulle åka iväg en sväng... fick i oss lite frukost och klädde barnen och sen bar det ut i bilen... men ingen av oss visste riktigt vart vi skulle åka... så tillslut hamnade vi uppe vid hemmet där hans farfar var... där var hans bröder och hans kusin... så han gick in och tog farväl av sin farfar en sista gång... jag och barnen lekte kurragömma under tiden... sen blev han ståendes länge tillsammans med sina bröder och sin kusin och pratade... tror han behövde det... jag och Erika pratade en hel del under tiden vi sprang efter barnen som det var full fart på... fick reda på att det blir mamma och Mats som kommer att ta hand om begravningen... roligt för dom !!

Åkte sedan ner till centrum och gick till Cafét och tog en fika sedan åkte vi hemåt igen... Becca fick äntligen sova ut... dom senaste dagarna har nämligen hennes två kära systrar väckt henne... men idag hade dom innegångsförbud... =) Jag och Tobias passade på att tvätta bilen under tiden... men annars har jag inte gjort en sak idag... mitt huvud har inte alls vart med och det är med nöd och näppe jag har kunnat hålla ögonen öppna hela dagen.. så nu bär det väldigt snart in till sängen... ska bli riktigt skönt !!

Åt sedan färskpotatis och lax då vi inte hade en aning om vad vi skulle göra för mat idag... men det blev väldigt lyckat tror jag... bägge tjejerna var klara på under kvarten och Becca var inte långt efter... det måste vara ett bra betyg.. =)

Efter maten satt jag och Tobias kvar och pratade en bra stund.. konstaterade att det enda som stod i våra almanackor nu för tiden var tider på begravningar... nä skämt å sido... men det har blivit lite väl mycket just nu.. Gun-Britt kom förbi för att se hur det var med Tobias och så... och under tiden vi sitter och pratar så får Tobias syn på Nisse utanför... helt otroligt... vi som trodde vi aldrig mer skulle få se han... barnen blev överlyckliga så dom har grejat med katterna resten av kvällen här... men våran "lill" Nisse får nog byta namn till Turbo nu... det namnet har vi vart inne på redan under sista veckan här då han far fram som en raket igenom huset... så det är ett mycket mer passande namn till han...

Men nu ska jag gå vidare till sängen... om jag inte sover som en prinsessa inatt så kommer jag nog aldrig att göra det...

// Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0