Årets första orientering avklarad !

Ja idag begav vi oss ut till orust för att springa orustkaveln... vi hade inga som helst förväntningar på oss utan såg det hela mer som ett träningstillfälle och roligt att komma ut... Tävlade i samma klass som mina bröder och även mamma och Mats... så att slå dom det fanns ju inte riktigt med i planerna även om det skulle vara roligt... men ju mer det närmade sig start ju mer nervös blev man...

Tobias gick ut på första samt Mamma, Sune och Lars (en annan från klubben... han och hans dotter sprang även våran klass) Sen stod jag, Mats och Emil och Lars dotter Linda och väntade och väntade... å så kom första... å spänningen steg... vem skulle komma först av våra... ? Men så dyker plötsligt en skärmendress upp och det är Lindas pappa Lars som kommer farandes... vi andra som nog mer trodde på Sune blev lite snopna... men inte långt därefter kommer sen Tobias... då var det min tur att bli både förvånad och nervös... för i bakhasorna hade han ju mamma.... gick ut och tog ett urdumt vägval till första så redan där var Mats om mig... men jag kämpade mig runt och kunde sen växla över till Tobias som skulle ut på sin andra sträcka.. även denna gången stod man där på helspänn och väntade... men ordningen var densamma... först in var Lars och sen följde Tobias och mamma... Sune var alltså sist in på bägge sträckorna då han hade bommat bort sig lite på en kontroll... men nu var det jakt ut i skogen som gällde... Mats sprang ju ikapp mig fram till ettan sen hängde jag på han till tvåan men därefter fick det vara bra... han är ju som en älg i skogen... bara flyger fram... det gör inte jag kunde jag konstatera... *s* Men dom närmsta framför mig tog jag mig ikapp och förbi... och sen var det bara att springa på ända in i mål... man hade ju dom andra jagandes bakom hela tiden... och jag visste ju att Emil fanns där bakom någonstans med... hade han kommit ikapp mig hade han tagit mig lätt... för jag var helt färdig... men jag höll undan hela vägen in i mål och med det kunde vi konstatera att vi faktiskt slog mina brorsor idag... =)

Därefter blev det hemfärd för att lämna av Tobias uppe i Färgelanda hos hans mamma... han skulle åka med henne till Norge och hämta hem hans pappa och en massa fisk... hans pappa har nämligen vart däruppe i en vecka och fiskat... och han har fått så mycket så han får ju inte ta med sig allt in i landet själv... !

Så nu ska jag gå upp och sätta mig framför tv:n med barnen och bara ha det mysigt... !! 

// Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0