Efter några dagar

utan Internet är jag tillbaks på banan igen... =)

Har faktiskt inte saknat det speciellt mycket... det enda som man däremot kände var att man borde kolla sin mail då det kommer en del från både centern och orienteringsklubben som man bör ha läst... sist styrelsemöte missade jag ju på grund av att jag missade att läsa mailen.. så kan det gå... =)

Hemma är det full rulle som vanligt... har jobbat hela veckan nu med undantag för idag... och så valde jag att sitta av dagen på kommunen i onsdags istället för att åka till konsum och ta kvällen... klokt val.. !! Men idag har jag njutit av att vara ledig... och det har jag gjort genom att ta tre tvättar och tre diskmaskiner... va redig jag känner mig... ha ha ha.... imorn väntar jobb hela dagen lång.. är inte alls sugen... men det finns en positiv sak med det... det är min sista lördag på Konsum.... borde firas... =)

Igår fick vi för oss att vi skulle baka lite bullar... och så blev det... dock hann vi inte riktigt klart innan jag och tjejerna skulle åka iväg på gymnastiken...det var avslutning på den igår.. så Tobias fick se till att få gräddat klart bullarna...

På gymnastiken var dom utomhus och lekte en massa lekar... olika stafetter bland annat... sen blev det korvgrillning och efter korven fick alla barnen glass... En kanonavslutning på gymnastiken... vilka goa ledare som ordnade detta... Vi vuxna hade lagt ihop till några blommor till dom och Jenny blev helt rörd... hon tyckte det var hon som skulle tacka och inte tvärtom...

Borde egentligen vart iväg och ridit nu men så blev det inte idag...
Tobias har jobbat varje dag sen i tisdags extra hos Stefan på STELAB... så idag var han inte hemma förrän efter fyra.. så trots att jag hade förberett maten så det bara var till att sätta på när han kom hem så blev det ju alldeles för sent för att jag skulle hinna iväg till ridningen... trodde faktiskt han skulle komma mellan två och tre nångång... men men...

Nu sitter barnen och tittar på barn-tv:n... Tobias ligger inne i sängen och vilar sig eller nåt i den stilen... och jag sitter här i min ensamhet... ska nog gå och göra barnen sällskap.. !!

Ikväll får det bli tidigt i säng känner jag... Becca har sovit väldigt dåligt hela veckan och det märks... jag är som ett levande lik... var och varannan natt har hon legat hos mig och då är det inte många minuter man får sova... även om hon somnar så ligger man ju dels på helspänn så man inte ska väcka henne men sen ligger man ju också så obekvämt så man kan ju knappt ta sig ur sängen dagen efter... min rygg känns helt sne efter en natt med henne intill sig...

Dags att hänga upp sista tvätten för idag... sen ska jag göra barnen sällskap och så är det snart natti natti för dom... då ska jag slänga mig i soffan framför Så ska det låta och sen blir det även sängen för mig... !!

// Linda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0