Morgonpigga monster

Det var Tobias kommentar när barnen kom ner till oss en morgon... och då tänkte jag för mig själv att han skulle bara veta.. =)

Det sista har det inte hänt speciellt mycket.. har vart ute väldigt mycket dom senaste dagarna då det har vart helt underbart väder ute... det måste man ju ta vara på... =)

Sen har vi vart utan internet i nästan två veckor... men nu äntligen har dom fått fixat det igen... !!

Besiktade husvagnen häromdagen så nu kan vi campa omkring i två år till.... =) Måste bara se om vi kan få tag i ett förtält till den nu eftersom mössen åt upp vårat här i vinter...

Våra katter har försvunnit.... troligtvis har dom väl blivit påkörda...=/ Men som tur är så har mamma och dom ett gäng kattungar hemma så vi behöver inte vänta så länge på att få ett par nya kissemissar... =)

Jag fick ju sparken från jobbet här för två veckor sen.... men facket har ogiltigförklarat avskedan så nu väntar jag på fortsättningen av detta... vad nu det innebär..  ?? Får väl ta tag i allting till veckan... facket , arbetsförmedlingen med mer... måste söka lite mer jobb...

Idag var jag på utvecklingssamtal på dagis... och mina tjejer fick ju bara ROS.. =) Det enda negativa var att dom var där såpass lite tid... dom skulle vilja haft dom där mer tid... och jag kan bara instämma.. så som jag har jobbat så har dom ju nästan bara vart där på eftermiddagarna och då har dom ju missat alla samlingar, skogis och gymnastiken...

Ikväll har jag en ensam hemmakväll för mig själv... riktigt härligt... Tobias är hemma hos en kompis och dricker öl och tjatar skit... =)

Så jag har tittat på Så ska det låta... surfat runt lite på datorn och nu funderar jag faktiskt på att krypa till sängs... hade det inte vart så stora moln på himlen just nu så hade jag tänkt mig en promenad med Ebba.... men det ser inget lockande ut just nu....

Har vart riktigt skönt att bara få vara för sig själv... samla tankarna lite.... bara få vara helt enkelt... !!

Det har vart mycket tankar som kretsat runt i mitt stackars lilla huvud det sista.... mycke på grund av jobbet och det... men sen har även tankarna vart hos två andra som har det jobbigt just nu... så det har inte blivit alltför mycke sömn det sista... tankarna har bara snurrat runt... har man lyckats sluta tänka på en sak så har man istället börjat tänka på nästa...

Så jag tar nog med mig Ebba in i sovrummet.... kryper ner under täcket och bara njuter av att ha hela sängen för mig själv... sen sover jag som en prinsessa... =)

Natti natti....

// Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0