R.I.P min älskade farfar !!

Farliga djur på rummet och mörkt i trappan det var vad tjejerna konstaterade inatt...

Jag vaknar vid två av att jag hör Emilia ropa att hon är rädd... så jag frågar då vart hon är... jo hon är i trappan och det är mörkt där fyller Felicia i som även hon är där... jag följer då med dom upp igen och stoppar om dom.... sen dröjer det inte länge förrän jag hör hur dom skriker uppe på rummet igen... ja skyndar mig upp så dom inte ska väcka Becca... jo då är det djur uppe på rummet så dom vill att Tobias ska komma dit och skrämma iväg dom... så det var bara för mig att gå ner och väcka Tobias och be han gå upp och skrämma iväg dom där djuren... å snäll som han är så gör han ju de... sen går det en liten stund till innan dom skriker igen... jo denna gången är det kaniner uppe i sängarna... ja tänder då lampan i rummet och visar dom att det finns varken kaniner eller andra djur där... säger sen gonatt ytterliggare en gång... Sen låg jag där på helspänn i nästan en timme innan jag kunde konstatera att dom faktiskt somnat denna gången... klockan har nu blivit fyra och jag lägger mig tillrätta för att själv försöka få lite sömn i kroppen... men tankarna dom bara snurrar och snurrar... det var helt omöjligt att somna... gick upp på toaletten en sväng och konstaterade att det började ljusna ute... kändes nästan meningslöst att gå tillbaka till sängen igen... men jag var ju jätte trött... men det dröjde allt ytterliggare ett bra tag till innan jag tillslut lyckades somna...

Sen vaknade jag av telefonen imorse.... då var det pappa som ringde och berättade att Farfar hade somnat in igår kväll... och jag kan inte låta bli att tänka på den drömmen jag hade... det var precis som den ville berätta för mig att det skulle ske igår... och att pappa skulle finnas vid hans sida..... Jag kände det på mig... så när pappa idag berättade det så kom det inte som en chock på det sättet som det gjorde med farmor... men visst är man ledsen.. visst har det blivit ett par tårar under dagens gång..

Men jag är glad för farmor och farfars skull... nu är dom hos varandra igen... !!
Dom slipper nu lida och ha ont... dom har det bra nu tillsammans i himlen !!

Älskar och saknar er !!



// Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0