Oj oj oj...

vad jag är dålig på att uppdatera...

Men antagligen beror det på att jag har så mycke annat att göra så att datorn inte ens lockar såpass mycke... förr så var ju datorn ett måste... nu är det mer ett ont måste... så det kan ändra sig... är det ett tecken på att man börjar bli gammal tro..  ?

Emilia går till skolan varje dag och hon verkar gilla det... dock är hon väldigt morgontrött... det tar en halv evighet att få på sig kläderna och få i sig frukost... förutom på helgerna... när en annan skulle vilja sova någon timme till då kan hon vara uppe med tuppen och vara hur pigg som helst.. konstigt det där...

Tobias jobbar natt... han verkar gilla det och då får man väl stå ut med det... men jag tycker det är hur segt som helst... alltså själva natten gör det inget att han är borta på... jag har inte ont av att sova själv... men just det att han sen sover mer eller mindre hela dagen är jätte segt... å speciellt helgen då han även sover bort halva söndagen... så enda dagen man träffas på är ju lördag känns det som... å då har man ju alltid tusen andra projekt att ta tag i som man inte har hunnit med annars... *suck*

Själv jobbar jag cirka två dagar hos mamma i veckan... så den sista tiden har jag hunnit med en hel del här hemma... har nästan städat igenom hela huset från grunden så att säga... häromdagen letade jag upp bänkarna inne i tvättstugan... visste knappt om att vi hade några därinne.... *s* Men denna veckas projekt blir att få röjt ur uppe i smygen... det har kommit in möss där så nu måste vi få tömt där så vi kan täta ordentligt igen... för dom äter ju sönder allt som är... i våras fick vi slänga tre kassar med skor, en massa kläder och annat... trist... det värsta är ju bara att det är det enda förvaringsutrymmet vi har i huset... =/ Vet inte riktigt vart vi ska göra av alla sakerna.... ? Men det får lösas under veckan här...

Felicia har slutat med blöja på natten... *äntligen* Det har gått bra i en hel vecka ända tills inatt... men men... nångång får man ju räkna med att det händer en olycka.. men jag har sovit så dåligt den sista tiden och det blev inte bättre av att jag fick gå upp inatt och ta hand om blöta sängkläder och annat så jag känner mig som ett vandrande lik eller nåt i den stilen just nu... men jag får väl snart slita mig härifrån och ta tag i tvätten istället... för som sagt va... den där "att göra listan" är lång... och den krymper inte när jag sitter här....

minns att jag lovade att berätta om Öland... och det ska jag försöka med någon kväll eller så... jag har ju kommit igenom dom flesta korten därifrån nu i alla fall... =)

Ha det bra allesammans tills vi hörs igen... !!

// Linda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0